הגברת הראשונה

סיפורה של גולדה מאיר, ראשת הממשלה היחידה של ישראל, בצל דיוני וועדת אגרנט.

מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים פורצת מחאה ציבורית נגד גולדה ודיין, המאשימה אותם בכשל המדיני שהביא למלחמה ובכשל הצבאי שגרם לאבדות כה רבות בה. גולדה הנואשת מנסה להיאבק בהאשמות האלה מול דיין שמבקש להתפטר. חנה, בתה של גולדה מנסה לתמוך באמה החולה והמותשת בעקבות המלחמה, ומגלה את ספקותיה ואת רגשי האשמה שלה. למרות זיכוייה בוועדת אגרנט מחליטה גולדה להתפטר.


בהצגה לא מעשנים. בהצגה זו נעשה שימוש באביזרי במה דמויי סיגריות.


בשיתוף תיאטרון באר שבע.

משך ההצגה: 100 דקות (ללא הפסקה)

הצגות קרובות

ביקורות

Ynet, אורין ויינברג:

"ההצגה שעוסקת בסיפורה של גולדה מאיר, עולה בטיימינג רלוונטי להכאיב...". "חשוב ללכת לתיאטרון, וגם למחוא כפיים, וגם להתלבש ולצאת, וגם להעניק מקום לאמנותי בתוך היומיומי."

מאקו, רון שוורץ:

" "הגברת הראשונה" מאפשרת חשבון נפש וגם מידה של פורקן בימים שהנפש הלאומית שוב אינה יודעת מנוח...". "ההצגה מאפשרת לכל ישראלי להביט באמצעותה על עצמו מבחוץ כמו נשאב אל לולאת זמן שבה אוקטובר 73' ואוקטובר 23' התערבבו לאחד."

וואלה! , נדב מנוחין:

"על הקאסט מנצחת לאורה ריבלין והיא פשוט נפלאה.". ״ההווה משכתב את העבר כל הזמן… במקביל לקפיצה בזמנים החוזרת ונשנת בהצגה מתקיימת כל הזמן קפיצה קדימה להווה. למחדל של עכשיו…״. ״הצלקת היא לא בדיוק אותה הצלקת, ההיסטוריה לא חוזרת על עצמה אבל כך או כך פשוט לא למדנו כלום מאוקטובר הארור ההוא."

יוצרים ושחקנים

להורדת התכנייה
רוצים לראות עוד? הציצו ברפרטואר ההצגות שלנו

מנויים מקבלים יותר!

רכשו מנוי וקבלו הנחות קבועות על כל אירועי הבימה

לרכישת מנוי