פתאום הגיע סתיו

תרגום
עיצוב תפאורה
מוסיקה מקורית
עיצוב תאורה

פתאום הגיע סתיו

קומדיה נוגעת ללב. מחזה אמריקאי חדש מברודווי. אמנית מבוגרת מכריזה מלחמה על ילדיה שמתכננים להעבירה לבית אבות. היא חמושה בשנינות, בתשוקה עזה ובעובדה שהיא מתבצרת בביתה בברוקלין עם כמות חומר נפץ שמספיקה כדי לפוצץ את כל השכונה. להפתעתה, מתגנב לדירתה בנה כריס, שאותו לא ראתה מזה 20 שנה והופך למתווך רגיש בינה לבין ילדיה האחרים. מחזה מושחז, מצחיק ונוגע ללב על השבריריות וכוח החיים המתפרץ. משך ההצגה: כשעה וחצי ללא הפסקה.

תוכניה טריילר About the show

ביקורות
  • "בהצגה רגעים שבאים לידי מבע מושלם על הבמה היפהפייה שעיצבה לילי בן נחשון עם ענף עץ המייפל בשלכת הפורץ לתוך הבית. הבמאי, איציק ויינגרטן, בנה הצגה רגישה ומאופקת שנעזרת בעיטורים המוזיקליים העדינים של אורי וידיסלבסקי ברגעי המפתח כדי לייצר רגעי פיוט. תומר שרון עושה עבודה אמינה ומדויקת...ומולו ליא קניג שמגישה תצוגת משחק נדירה. היא אינה מנסה ללחוץ על בלוטת הרגש או לשעשע אותו בכל מיני ג'סטות קטנות. היא פשוט נמצאת שם במלוא אנושיותה וגורמת לנו להקשיב לכל מילה שלה כשהיא חושפת בפנינו את הכאב, את הפחד, את הבלבול ואת הבדידות של הזקנה, ויחד עם זאת גם את התשוקה העצומה שלה לחיים. נוכחותה העוצמתית הופכת את ההצגה הקטנה הזו לחוויה גדולה." ידיעות אחרונות
  • "ליא קניג ותומר שרון במפגש דרמטי מרגש בהבימה שעושה חשק לרקוד עם עלי השלכת...בזיקה ישירה לכך לילי בן שמחון עיצבה תפאורה מפתיעה בעושר הפרטים שלה ובמיוחד עם עץ המייפל הגדול שאחד מענפיו פרץ פנימה לתוך הבית והעלים אדומים, כתומים, זהובים עוד מעט ינשרו...את כריס מגלם תומר שרון והוא מגיש משחק מעמיק מאוד, נוגע ללב וכשותף ראוי להישגה של קניג. ואמנם, ליא קניג ותומר שרון, בתלבושות שבחרה להם דליה פן, נותנים את המבוקש בעזרתו הנבונה של הבמאי איציק ויינגרטן...״פתאום הגיע סתיו״ היא הצגה ראויה לתיאטרון הלאומי הבימה. חשוב לראות אותה, כדאי לחוות אותה, ומומלץ מאוד להתענג על דואט המשחק המשובח של ליא קניג ותומר שרון. אל תחמיצו." אתר הבמה
  • ""פתאום הגיע סתיו": חשמלית ושמה ליא קניג בהצגה החדשה של תיאטרון הבימה "פתאום הגיע סתיו" ליא קניג לא רק אוחזת בתפקיד הראשי – הספוט נמצא עליה כל הזמן והיא מהפנטת את הקהל אליה לכל אורך הדרך...גם לתומר שרון, שמגלם את בנה כריס, יש חלק נכבד מהסיבה שכל ההתרחשות הבימתית עוברת בצורה אמינה. מעבר לכימיה הנהדרת בינו לבין קניג, שרון מעצב את דמות האמן ההומו בדיוק רב, בלי מניירות מיותרות ובאופן משכנע למדי...כמו התפאורה האותנטית ביותר ועמוסת הפרטים של לילי בן נחשון, כך הבמאי איציק ויינגרטן ארג בידו הרגישה שלל רגעים כנים ומלאי קסם " Mako
  • "הצגה שתופסת אותך בנימים הכי עמוקים. משחקה של ליא קניג הוא המשובח ביותר שקיים על הבמה הישראלית, והנושא – צובט בלב...התפאורה המרהיבה ביופיה של לילי נחשון לוכדת את תשומת הלב מרגע עלות המסך...זה אחד מהמרכיבים הכה מעולים שגורמים לצופה בכל מהלך ההצגה לא להניד עפעף, וכובשים אותו כליל...ליא קניג מגיעה לשיא חדש בקריירה העשירה שלה...ההזדהות העמוקה שלי ושל כל אחד עם הדרמה המתרחשת על בימת אולם מסקין הנפלא בהבימה, עם סערת הנפש המתגלה לקראת הסוף, בו הן הבן כריס והן האם מתוודים על רגשותיהם העמוקים ביותר זה כלפי זו. זהו שיא רגשי והישג דרמטי מהמעלה הראשונה גם לליא וגם לתומר שרון, שמלבד בדיאלוגים, במונולוג של כל אחד מהם מצליחים לקרוע את הלב. לא בעודף סנטימנטליות, אלא בעומק החדירה האחד ללב רעותו...שני השחקנים מצליחים בצורה מדהימה ליצור דרמה סוחפת, שמובילה להמשך עוד יותר מהפנט...מובן שעבודת הבימוי של איציק ווינגרטן יש לה חלק חשוב מאד בהצלחת ההצגה. לאיציק נסיון רב ורזומה עשיר בבימוי...הצגה שלכמוה זוכים אולי פעם בחיים. ושאפו ל"הבימה" הנוסקת אל על." The Marker Coffe