דלג לתפריט דלג לתוכן
פרימה דונה – סטודיו יורם לוינשטיין

פרימה דונה – סטודיו יורם לוינשטיין

ע"פ "המין היפה" מאת ג'פרי האצ'ר

יוצרים
עיבוד ותרגום
: רועי חן
בימוי: עמית אפשטיין
דרמטורגיה: עינת ברנובסקי
עיצוב תנועה: עמית זמיר
תפאורה: נטע הקר
תלבושות: יהודית אהרון
תאורה: איל דניאל
מוזיקה מקורית: אביב קורן

הפקה
מנהל הפקה: אייל תבורי
ע. מנהל הפקה: אליהו עזר, עידן קלמן
ע. במאי: בר קליין,רעות פנחביצקי
צוות טכני: אילן זכרוב, נלי רבינוב, אריק ז'אק, טל שדה
צלם: רדי רובינשטיין

משתתפים
נד קינסטון
: נדב שמה
תומס בטרטון: תומר יוסף
מדמאוזל דובונה / ג'ני: יהב מרום
פיפס: ספיר אזולאי
הלורד וילרוז: דורון בלאנק
מריה: בר אקרמן
הליידי מרסואל: רוני סבג
המלך צ'רלס השני: לישי זטלאוי
נל גווין: מאי רופ
הייד / פטר ללי: יריב דהן**
ריצ׳רד / הכומר סדלי: תומר ברש*
הליידי ברברה: בר קליין**

*תלמיד שנה ב'
**תלמידי שנה א'

אחד הנושאים החמים בשיח החברתי הוא הנושא המגדרי – בין אם מדובר בזהות מגדרית/מינית, במעבר בין זהות אחת לאחרת, בשוויון זכויות מגדרי וכו'. אולם מעטים יודעים שאי שם במאה ה-17, הטרנסג'נדריות, לפחות בתיאטרון, הייתה מחויבת על פי חוק, כאשר כל התפקידים הנשיים ללא יוצא מן הכלל שוחקו על ידי גברים בלבד והנשים, לעומת זאת, הודרו מן הבמה לחלוטין. "פרימה דונה" הוא מחזה על הגבול הדק שבין חיים לאמנות, על זהות מינית ועל השאלה עד איזה מרחק אנחנו מוכנים ללכת בשם התהילה והפרסום. סיפורו של אדוארד קינסטון, שחקן שייקספירי באנגליה של המאה ה-17 שמשחק תפקידי נשים בתקופה שבה רק גברים הורשו לשחק בתיאטרון. הכוכב מאבד הכל כשהמלך צ'ארלס השני מואס במסורת, מתיר לנשים לשחק, ואת מקומו של קינסטון תופסת עד מהרה מריה, המלבישה שלו, שתמיד חלמה לעמוד על במה והפכה לשחקנית הראשונה בהיסטוריה.

X