ורסאצ'ה – שם זמני

דרמטורגיה
עיצוב תפאורה
תלבושות
מוסיקה
עיצוב תאורה

ורסאצ'ה – שם זמני

מיקי, סגן ראש ארגון פשע שהפך לעד מדינה, מוצא בדירת המסתור שלו את טומי, בת זוגו, אותה עזב בפתאומיות וללא הסבר. הוא בדרכו להפוך למישהו אחר, שם חדש, שפה חדשה, מקום. היא רוצה בחזרה את מה שהיה, את מי שהוא היה.

היא באה להחזיר אותו.

הוא לא יכול לחזור.

בין השניים מתפתח עימות במרכזו ניצבות שאלות של זהות ושייכות: האם אדם יכול להשאיר מאחוריו חיים שלמים ולברוא את עצמו מחדש? האם אנחנו יכולים להתעורר בוקר אחד ולשכוח מי היינו? להיות, לחלוטין, מישהו אחר?

תוכניה טריילר About the show
X

ביקורות
  • "המחזה מספק לשני שחקנים שני תפקידים מעניינים עם קונפליקט חזק ביניהם… פרנק מלא עוצמה גברית אבל גם רוך ורגישות בתור העבריין המסתתר. פלג רוטשטיין מגישה ביצוע מלא נחישות ותעוזה… התוצאה הסופית היא דרמה אנושית חריפה ומותחת המותירה אותנו בסוף עם שאלה: האם בן אדם יכול, באמת, למחוק את עברו כדי להמציא את עצמו מחדש?" שי בר יעקב, ידיעות אחרונות
  • "המחזאית מיכל אהרוני מפגינה יכולת של כתיבת דיאלוג אמין, וחשיפת משחקי כוחות בין שתי דמויות הנמצאות במקום אחר בחייהן, וסבוכות בקשר שחלקו רגשי־מיני, וחלקו האחר תועלתי. גיל פרנק בתפקיד הפושע ומיקי פלג־רוטשטיין בתפקיד נערת הגנגסטרים מצוינים. במקרה שלו זה לא מפתיע ובהחלט מהנה. כאן, במחזה לשניים, ניצבת מולו פרטנרית מעולה. התפקיד הזה מאפשר לה להפגין את יכולתה כשהיא אינה מסתתרת מאחורי חיצוניות הדמות. יש בו כאב, עומק ותעוזה. בסופו של דבר עבודת השחקנים האלה, היא והוא, היא אכן במרכז הבמה, והם שעושים את ההצגה". מיכאל הנדלזלץ, הארץ
  • "המחזאית מיכל אהרוני בחרה לומר דבר מה על החיים ועל בני אדם הכלואים בשאלת זהותם והיא עושה זאת בהצלחה רבה. הבמאי אלון טיראן ביים את ההצגה בהקשבה רבה לדיאלוגים בין הדמויות ולכאבים העולים מנבכי נשמתם, תוך שהם מפגינים פגיעות ורגישות המעצבים דמויות נוגעות ומעוררים מחשבה. משחקו הדרמטי של פרנק מביא אתו מטען רגשי מרגש שמגיע לשיא בריסוק נפשי לקראת סיום המחזה. לצדו, כאישה המכריחה אותו להתעמת עם עברו והעתיד, מיקי פלג רוטשטיין, המעצבת בעוצמה את דמותה של טומי". דנה שומכר, מעריב
  • "אהרוני יצרה דמות של אישה מרתקת שתובעת הקשבה והבנה. אלון טיראן ביים ברגישות את הדרמה הזאת, שחושפת רגשות תוך כדי דיון רציני בשאלה של זהות האדם (מתאים לעידן הביומטרי המאיים עלינו), והפיק מגיל פרנק וממיקי פלג-רוטשטיין דואט-משחק עילאי". צבי גורן, הבמה